Na co warto zwrócić uwagę wybierając zestaw konferencyjny?

Prowadzenie firmy nieodłącznie wiąże się z koniecznością przeprowadzania spotkań biznesowych, konferencji, szkoleń czy zebrań. Jeszcze kilkanaście lat temu oznaczało to, że wszyscy pracownicy, klienci, wspólnicy oraz inne osoby musiały spotkać się w jednej sali. Obecnie to już przeszłość. Dzięki nowoczesnym technologiom oraz powszechnemu dostępowi do Internetu, możemy uczestniczyć w takich spotkaniach zdalnie. Aby jednak było to maksymalnie komfortowe i efektywne, konieczne jest wyposażenie sali w odpowiednie urządzenia.

Wśród tych, bez których trudno wyobrazić jest sobie udaną telekonferencję, w pierwszej kolejności wymienić należy zestawy konferencyjne. Obecnie ich oferta jest bardzo szeroka i różnorodna, co sprawia, że wiele osób nie wie jaki zestaw wybrać. Sprawdźmy więc, na co warto zwrócić uwagę.

Czym jest zestaw konferencyjny?

Zacznijmy od tego, co najważniejsze, czyli wyjaśnienia czym tak naprawdę jest zestaw konferencyjny. Wiele osób uważa bowiem, że jest to po prostu telefon, głośniki, mikrofon oraz laptop. Nic bardziej mylnego! Nowoczesne zestawy konferencyjne to cały system spójnych i powiązanych ze sobą urządzeń, które zapewniają możliwość czynnego brania udziału w rozmowie każdej osobie znajdującej się na sali. Wszystko to dzięki temu, że zarówno głośniki, jak i mikrofony w zestawie konferencyjnym, są umieszczone w różnych kierunkach.

Przed zakupem zmierz salę w twojej firmie

Zanim zdecydujemy się na zakup zestawu konferencyjnego, powinniśmy zacząć od dokładnego sprawdzenia jakie wymiary ma sala, w której będzie on zamontowany. Co więcej, warto również zastanowić się ile osób będzie średnio przebywać w pomieszczeniu w trakcie spotkania, szkolenia lub konferencji. Większość zestawów konferencyjnych ma jasno określone parametry dotyczące powierzchni sali. Znając je zyskamy pewność, że wybieramy urządzenie, które spełni nasze oczekiwania. Mimo wszystko warto również sprawdzić, czy istnieje możliwość rozbudowy zestawu np. o dodatkowe głośniki. Dzięki temu sprzęt nadal będzie się sprawdzał, nawet jeśli firma rozwinie się, a jej potrzeby wzrosną.

Dodatkowe funkcje – jakie warto mieć w swoim urządzeniu?

Kupując zestaw konferencyjny warto zwrócić również uwagę na dodatkowe funkcje, jakie posiada dane urządzenie. Wśród tych, które z pewnością przydadzą się w każdej firmie, warto wymienić między innymi możliwość zapisywania numerów telefonów, podłączania urządzenia do komputera, przesyłania plików, zapisywania ich poprzez port USB oraz podłączenie do projektora. Dodatkowo warto wybierać urządzenia, które redukują dźwięki otoczenia. Dzięki temu jakość rozmów będzie jeszcze wyższa.

Poszukując idealnego zestawu konferencyjnego warto stawiać na urządzenia znanych i cenionych producentów o ugruntowanej pozycji na rynku oraz wybierać sprzedawców, którzy gwarantują nam nie tylko dobre ceny, ale również kompletną konfigurację oraz instalację urządzenia. Pozwoli nam to mieć pewność, że sprzęt będzie działał bez zarzutu i zapewni nam pełnię efektywności podczas prowadzenia rozmów oraz wideokonferencji.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *