Ustalenie cen to odwieczne zmaganie przedsiębiorców z branży handlowej. Zbyt wysokie ceny produktów w stosunku do konkurencji zniechęcą klientów; zbyt niskie – drastycznie ograniczą zyski i zepsują zdrowy model rywalizacji na rynku. Weryfikacja polityki cenowej za pomocą okresowych audytów staje się skuteczną metodą na poprawę efektywności i zwiększenie dochodów. Na czym polega proces kontroli cen w przedsiębiorstwie? Czy warto skorzystać z pomocy zewnętrznych audytorów?
Na czym polega audyt cen w sklepie?
Audyt cen w sklepie obejmuje analizę danych sprzedażowych dla konkretnego produktu i wyciągnięcie z nich informacji, które pomogą w efektywnej realizacji planów sprzedażowych w przyszłości. Zestawienie fluktuacji cenowych z zachowaniem konsumentów pozwoli przewidzieć ich przyszłe reakcje. W ramach usługi audytorskiej przeprowadzane są także symulacje cenowe. Mają one na celu wypracowanie najlepszego modelu cenowego, zachowując przy tym korzystny stosunek marży do ilości zakupionych przedmiotów. Audyt cen pokaże, które rozwiązanie wygeneruje większe zyski – duża ilość transakcji z mniejszą marżą, czy mniejsze obroty ilościowe połączone z wysokimi zyskami za pojedyncze zakupy. Audyt cen obejmuje także szczegółową analizę sytuacji rynkowej. Porównanie z konkurencją nie determinuje konkretnych rekomendacji działania, lecz dostarcza szerszego spojrzenia na kwestie polityki cenowej, stanowiąc dla niej punkt odniesienia.
W ramach audytu cen, wyznaczeni specjaliści gromadzą pokaźną bazę danych o poszczególnych produktach. Uwzględniane są koszty produkcji, transportu, marketingu, koszty utrzymania towaru oraz wszelkie inne wydatki, bez których klient nie otrzymałby danego przedmiotu. Eksperci dokonujący audytu cen konfrontują obecną sytuację z szerszym kontekstem rynkowym. Wnioski przedstawiane klientowi zawierają w sobie sporą dawkę wiedzy z pogranicza finansów, marketingu, czy psychologii zakupowej. Optymalna polityka cenowa łączy interesy przedsiębiorstwa z oczekiwaniami konsumentów, prawami popytu i podaży, kosztami produkcji i utrzymania towaru na rynku, oraz reakcją grupy docelowej klientów na zmiany cen. Audyt cen jest skutecznym narzędziem informacyjnym; prowadzony przez specjalistów, dostarcza fundamentów pod określenie adekwatnych cen dla rozmaitych towarów.
Audyt cen – pomoc od ekspertów
Mając świadomość znaczenia, jakie przynosi profesjonalny audyt cen w sklepie, warto delegować te czynności do rąk specjalistów. W firmie MerService audyty prowadzone są przez ekspertów z wieloletnim, kierunkowym doświadczeniem. MerService świadczy kompleksowe usługi wsparcia sprzedaży dla firm. Dostarcza narzędzi analitycznych dla lepszego zrozumienia mocny i słabych stron firmy klienta, co otwiera drogę do skutecznych modyfikacji. Każdy właściciel przedsiębiorstwa handlowego, który poszukuje sposobów na zwiększenie sprzedaży i poprawę wydajności, powinien zapoznać się z ofertą opisaną na stronie merservice.pl. Profesjonalne wsparcie sprzedaży jako swój kluczowy składnik bierze właśnie audyt cen, dostarczający informacji o newralgicznym znaczeniu dla biznesu.