Robotic Process Automation w biznesie – co warto wiedzieć?

Czas jest towarem deficytowym, tym bardziej w biznesie. Pracownicy, którzy są zmuszeni do wykonywania rutynowych zadań, nie mogą poświęcić go wystarczająco wiele na najważniejsze wyzwania, np. pracę z klientem. To prawdopodobnie główny powód, dla którego Robotic Process Automation to najszybciej rozwijająca się gałąź oprogramowania na świecie. Co jeszcze warto wiedzieć o RPA?

RPA odciąża pracowników od rutynowych zadań

Automatyzacja procesów w biznesie to najlepszy sposób na zwiększenie efektywności pracowników. Zadania takie jak: wystawianie faktur, raportowanie czy zarządzanie zleceniami nie wymagają co prawda wiedzy i inwencji, ale są czasochłonne. W efekcie pracownicy nie mogą całkowicie poświęcić się swoim głównym zadaniom. Robotic Process Automation to rozwiązanie, w którym powtarzalnymi czynnościami zajmują się roboty, których zadaniem jest naśladowanie ludzi.

Robotic Process Automation przekłada się na oszczędności

W oczywisty sposób przekłada się to na oszczędności. Po pierwsze, wraz z rozwojem organizacji tworzenie kolejnych etatów staje się zbędne, bo pracownicy zyskują wyższą wydajność, a prostsze zadania wykonuje sztuczna inteligencja. Odpowiednio zaprogramowany robot nie myli się praktycznie nigdy, więc czynnik kosztownego ludzkiego błędu zostaje wyeliminowany.

RPA ma zastosowanie w niemal wszystkich branżach

Robotic Process Automation zyskuje na popularności, ponieważ sprawdza się w bardzo wielu branżach. Tworzenie raportów, wprowadzanie danych, przenoszenie informacji pomiędzy systemami czy wysyłanie rutynowych wiadomości do klientów to powszechne zadania w każdej dużej organizacji. Dlatego RPA potrafi wznieść na wyższy poziom niemal każdy biznes. Ze sztucznej inteligencji korzysta się dziś m.in. w przemyśle, w sektorze bankowym, ubezpieczeniowym, ochronie zdrowia, branży energetycznej i IT.

Wdrożenie automatyzacji procesów przebiega szybko

Wdrożenie sztucznej inteligencji w biznesie nie jest trudne. Z jednej strony przypomina przygotowanie nowego pracownika, z drugiej – przebiega podobnie jak prowadzenie testów automatycznych. Wystarczy do urządzenia mobilnego wprowadzić odpowiednie skrypty, reguły i zmienne. Co więcej, RPA to rozwiązanie elastyczne, ponieważ wraz z rozwojem organizacji do oprogramowania można dodawać nowe funkcje. Firmy korzystające ze sztucznej inteligencji często są w stanie dokonać takich zmian samodzielnie.

Najpopularniejsza i najlepiej oceniana aktualnie platforma RPA to UiPath. Na polskim rynku elastyczne i rozbudowane rozwiązania z zakresu sztucznej inteligencji proponuje firma Craftware – UiPath Partner i Salesforce Partner, która specjalizuje się w prowadzeniu podobnych projektów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *