Jak optymalnie wystawić aukcję na Allegro?

Chcecie rozpocząć sprzedaż na Allegro? Nie wiecie jednak w jaki sposób wystawić aukcję? Poniższy poradnik jest właśnie dla Was

Kiedy decydujemy się na wystawienie aukcji na Allegro konieczne jest poznanie specyfiki poruszania się w tym serwisie, a także rodzaje aukcji oraz poszczególne etapy sprzedaży.

Wystawianie aukcji Allegro – wybór rodzaju aukcji

Popularny serwis Allegro oferuje różne typy aukcji dla wystawiającego: licytację, opcję „kup teraz” i opcje łączone. Jeśli posiadamy firmę i sprzedajemy produkty własnej marki to wówczas, z punktu widzenia e-commerce, najbardziej opłacalne i rentowne jest sprzedawanie przez opcję „kup teraz”, która jest również najbardziej popularna w serwisie. Jeśli, z kolei sprzedajemy prywatne rzeczy, np. ubrania to czasami opłacalne jest wystawienie ich na licytację.

Rodzaje aukcji wyróżnia się także z uwagi na czas ich trwania. Są to oferty do wyczerpania przedmiotów oraz na czas określony. Jeśli chcemy sprzedać cały zapas danych produktów – warto wybrać opcję do wyczerpania asortymentu. To, ile sztuk produktów zaproponujemy zależy od nas samych, warto jednak wystawiać tyle, ile rzeczywiście posiadamy, by uniknąć nieprzyjemnych sytuacji, gdy nie mamy towaru fizycznie w magazynie, ponieważ np. dostawca spóźnia się z wysyłką, a klient złożył zamówienie na Allegro.

Wystawianie aukcji Allegro – jak sprzedawać by być wysoko w wyszukiwarce?

Sprzedając na Allegro warto zadbać o wysoką pozycję w wyszukiwarce, ponieważ wówczas istnieje możliwość dotarcia do większej ilości potencjalnych klientów i osiągania lepszych wyników finansowych. Wysoka pozycja w wyszukiwarce wynika ze sprzedawania w opcji do wyczerpania przedmiotów, ponieważ oferta, mimo, iż posiada cykl 30 -dniowy, jednak powinna z założenia być lepiej widoczna dla klientów.

Specjaliści wskazują, że sama długość wystawienia aukcji ma znaczenie również w zakresie osiąganych wyników.

Wystawianie aukcji Allegro – jak osiągać dobre wyniki finansowe i dotrzeć do większej liczby klientów?

Statystyki wskazują, że im dłużej trwa aukcja na Allegro tym więcej osób decyduje się na zakup. Wpływ na to ma efekt tzw. owczego pędu. Wówczas klienci decydują się na zakup mając przekonanie, że produkt jest popularny i posiada wysoką liczbę kupujących. To korzyść również dla sprzedawcy i lepsze wyniki sprzedażowe oraz widoczność marki w sieci.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *