Kody rabatowe – dlaczego warto nich korzystać?

Kody rabatowe możemy znaleźć w wielu miejscach – gazetkach, mailingu, czasopismach. Co to takiego i czy warto się nimi zainteresować? Ujmując najprościej kody promocyjne pozwalają obniżyć cenę towaru, a więc oznaczają dla nas po prostu wymierne oszczędności.

Rodzaje kodów rabatowych

Typy kodów promocyjnych uzależnione są od sposobu redukcji wyjściowej ceny produktu:

  • kody rabatowe kwotowe – po wpisaniu kodu, cena ulegnie obniżce o określoną kwotę np. o 10 PLN;
  • kody rabatowe procentowe – wpisanie kodu spowoduje redukcje ceny o określony procent np. o 30%;
  • kody rabatowe ilościowo-wartościowe – przy jednorazowym zakupie określonej liczby rzeczy np. 3 szt, wpisanie kodu obniża cenę o konkretna kwotę;
  • kody rabatowe wartościowo-procentowe – przy jednorazowym zakupie rzeczy za wskazana na kodzie sumę, kod redukuje wartość zakupów o ustalony procent np. jeśli kupisz przedmioty za 200 PLN otrzymasz 20% upustu, jeśli kupisz za 250 PLN otrzymasz obniżkę 25%;
  • kody rabatowe na kolejną bezpłatna sztukę z danego asortymentu np. kup 4 sztuki, a zapłacisz za 3 szt (czwarta będzie gratis)

Gdzie znajdziemy aktualne kody rabatowe

  • gazetki promocyjne – przede wszystkim oferty typu dodatkowa sztuka taniej lub gratis, należy zwrócić uwagę, że taka oferta jest zazwyczaj ograniczona ilościowo (3 w cenie 2, ale można kupić np. tylko 6 szt w promocji) Jeśli nie zwrócimy uwagi na ograniczenie ilościowe, to tylko część naszych zakupów będzie objęta promocją, resztę kupimy w cenach regularnych.
  • aplikacje mobilne sklepów – zazwyczaj dwa typy promocji: oferty promocyjne dla wszystkich oraz kody rabatowe dla członków klubu danej marki. W przypadku ogólnych promocji, na stronie głównej aplikacji widnieje informacja „z kodem XX 20% zniżki na całe zakupy” – jeśli nie podamy kody – nie uzyskamy zniżki. Drugi typ rabatów jest skierowany do stałych członków i zazwyczaj ma formę „dziś 20% zniżki dla klubowiczów” – jeśli jesteś członkiem klubu – rabat jest naliczany po okazaniu karty klubowej.
  • prasa – różnego rodzaju dodatki reklamowe, wkładki, zdrapki itp. – kupon rabatowy jest zazwyczaj ograniczony czasowo np. zakupy we wskazany weekend.

Zalety kodów rabatowych

Kody rabatowe pozwalają na znaczne oszczędności, a tym samym na większe zakupy. Przed wyjściem do sklepu warto sprawdzić, w którym danego dnia są dostępne kody rabatowe – przypomina to polowanie na okazje, dzięki którym stać nas na więcej.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *